8. december 2010

Updating Grace Kelly 2

Så er vi kommet til anden del af historien om det 50'er-inspirerede sæt, som jeg laver til en kunde. Til denne prøve havde jeg klippet og syet noget af sættet sammen, dog var det meste kun riet. Overdelens forstykke var lagt på bomuldspoplin, for at give noget volume og tyngde til krave og forkant.

Sættet riet sammen til prøvning.


Til prøvningen brugte vi mit prøvebælte. Derved kunne vi samtidigt kontollere hvor langt det betrukne bælte skulle være.

Lukket med knappenåle og et prøvebælte.


Nederdelen var lagt i læg og ligeledes riet sammen. For at tjekke oplæggets design, havde jeg syet en stikning på et ekstra styk stof som jeg nålede fast på oplægget. Vi fandt ud af, at det fungerede fint med den kraftige hvide stikningen for neden.

Stikning på en prøvelap, for at tjekke oplæggets design.


Det kan være svært at se på disse billeder, men uldstoffet er egentlig i en mørk grøn farve. Men sådan er det jo med så meget. I det næste blogindlæg er sættet i hvert fald syet klart. På genhør!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar